Надлежност локалног омбудсмана
Локални омбудсман града Кикинде независно и самостално контролише поштовање права грађана, утврђује повреде учињене актима, радњама или нечињењем органа управе или јавних служби, ако се ради о повреди прописа и аката јединице локалне самоуправе. Органи управе и јавне службе подразумевају Градску управу, Градско веће, када поступа као другостепени орган у управном поступку, службе, јавна предузећа, установе и организације, као и друге организационе облике чији је оснивач град Кикинда Под појмом грађанин, подразумевају се физичка лица, домаћи и страни држављани, као и домаћа и страна правна лица о чијим правима и обавезама одлучује орган, односно служба. Локални омбудсман прати стање у органу, односно служби у циљу унапређења доброг управљања у граду и иницира измене градских прописа у складу са статутом и овом одлуком. Локални омбудсман не може узети у разматрање захтев за покретање поступка који се односи на рад Скупштине града, градоначелника и Градског већа, осим ако поступа као другостепени орган у управном поступку. Положај локалног омбудсмана Локални омбудсман штити права грађана од незаконитог и неправилног рада органа, односно службе, када су повређени прописи града и за свој рад одговара само Скупштини града, у складу са овом одлуком. Поступање локалног омбудсмана Локални омбудсман поступа поводом притужби грађана који тврде да су им актом органа, односно службе повређена права и слободе и по сопственој иницијативи. Послови Локални омбудсман обавља следеће послове:
Покретање поступка Локални омбудсман поступа по притужби лица које сматра да му је актом, радњом или нечињењем органа, односно службе повређено неко право или по сопственој иницијативи. Притужба се може поднети када су исцрпљена редовна правна средства или када против акта на који се притужба односи не постоје редовна правна средства, или би за подносиоца могла наступити велика и непоправљива штета ако би се сачекало окончање поступка по правном средству. Подносилац притужбе Било које лице које сматра да му је актом или радњом органа, односно службе повређено неко право може упутити притужбу локалном омбудсману. Садржина притужбе Притужба се подноси у писаном облику, укључујући све облике електронске комуникације или усмено на записник код локалног омбудсмана и не подлеже плаћању таксе. У притужби се наводе:
Рок за подношење притужбе Притужба се подноси у року од годину дана од дана достављања коначног управног акта, односно од предузимања последње радње на коју се притужба односи. Притужба се може поднети и пре наступања коначности акта ако би чекање на коначни управни акт подносиоцу притужбе нанело ненадокнадиву штету. Преузмите образац притужбе Локалног омбудсмана можете контактирати на следеће начине: лично: Кикинда, Трг српских добровољаца 30 (рад са странкама радним данима од 9-12 часова) телефон: 0230/437-045 емаил: ombudsman@kikinda.org.rs |