Grb Kikinde

Сервиси

Пронађите тражену страницу

Локални омбудсман

Заштитник грађана града Кикинде
Надлежност локалног омбудсмана

Локални омбудсман града Кикинде независно и самостално контролише поштовање права грађана, утврђује повреде учињене актима, радњама или нечињењем органа управе или јавних служби, ако се ради о повреди прописа и аката јединице локалне самоуправе.
Органи управе и јавне службе подразумевају Градску управу, Градско веће, када поступа као другостепени орган у управном поступку, службе, јавна предузећа, установе и организације, као и друге организационе облике чији је оснивач град Кикинда
Под појмом грађанин, подразумевају се физичка лица, домаћи и страни држављани, као и домаћа и страна правна лица о чијим правима и обавезама одлучује орган, односно служба.
Локални омбудсман прати стање у органу, односно служби у циљу унапређења доброг управљања у граду и иницира измене градских прописа у складу са статутом и овом одлуком.
Локални омбудсман не може узети у разматрање захтев за покретање поступка који се односи на рад Скупштине града, градоначелника и Градског већа, осим ако поступа као другостепени орган у управном поступку.

Положај локалног омбудсмана

Локални омбудсман штити права грађана од незаконитог и неправилног рада органа, односно службе, када су повређени прописи града и за свој рад одговара само Скупштини града, у складу са овом одлуком.

Поступање локалног омбудсмана

Локални омбудсман поступа поводом притужби грађана који тврде да су им актом органа, односно службе повређена права и слободе и по сопственој иницијативи.

Послови

Локални омбудсман обавља следеће послове:
  • − прима и испитује притужбе, које се односе на повреду права грађана од стране органа, односно службе;
  • − поступа по сопственој иницијативи у сваком случају где постоји сумња о постојању кршења права грађана од стране органа, односно службе;
  • − врши периодичне прегледе и контролу рада органа, односно службе;
  • − прикупља информације из различитих извора о примени закона и других прописа из области људских права од стране органа, односно службе;
  • − прати примену међународних стандарда о људским правима на територији града;
  • − саставља годишњи извештај о остваривању, поштовању и унапређењу људских права;
  • − посредује у мирном решавању спорова везаних за кршења људских права на територији града;
  • − остварује непосредну сарадњу са републичким заштитником грађана, покрајинским омбудсманом, као и другим републичким/покрајинским органима и поспешује сарадњу између подручних органа државне управе и носилаца јавних овлашћења из делокруга Републике Србије и грађана, на територији града;
  • − иницира покретање кривичних, дисциплинских и других поступака код надлежних органа у случају кршења права од стране органа, односно службе;
  • − организује и учествује у организацији и припреми саветовања о остваривању и поштовању људских права и забрани дискриминације;
  • − организује и учествује у организацији и припремама кампања за информисање јавности о питањима значајним за остваривање и поштовање људских права и забрани дискриминације;
  • − иницира и подстиче образовање о људским правима у свим областима живота;
  • − сарађује и размењује искуства са другим институцијама омбудсмана и другим органима и организацијама који се баве заштитом и унапређењем људских права у земљи и иностранству;
  • − сарађује са медијима у циљу унапређења људских и мањинских права на територији јлс, обавештавања грађана о своме раду и другим питањма од значаја за вршење функције локалног омбудсмана;
  • − обавља друге послове у складу са законом и прописима града.


Покретање поступка

Локални омбудсман поступа по притужби лица које сматра да му је актом, радњом или нечињењем органа, односно службе повређено неко право или по сопственој иницијативи.
Притужба се може поднети када су исцрпљена редовна правна средства или када против акта на који се притужба односи не постоје редовна правна средства, или би за подносиоца могла наступити велика и непоправљива штета ако би се сачекало окончање поступка по правном средству.

Подносилац притужбе

Било које лице које сматра да му је актом или радњом органа, односно службе повређено неко право може упутити притужбу локалном омбудсману.

Садржина притужбе

Притужба се подноси у писаном облику, укључујући све облике електронске комуникације или усмено на записник код локалног омбудсмана и не подлеже плаћању таксе.
У притужби се наводе:
  • - лични подаци подносиоца (име, презиме, адреса),
  • - орган, односно служба на чији се рад односи,
  • - околности конкретног случаја,
  • - чињенице и докази који поткрепљују наводе из захтева,
  • - подаци о томе која правна средства је подносилац већ користио.


Рок за подношење притужбе

Притужба се подноси у року од годину дана од дана достављања коначног управног акта, односно од предузимања последње радње на коју се притужба односи.
Притужба се може поднети и пре наступања коначности акта ако би чекање на коначни управни акт подносиоцу притужбе нанело ненадокнадиву штету.

Преузмите образац притужбе

Локалног омбудсмана можете контактирати на следеће начине:

лично: Кикинда, Трг српских добровољаца 30 (рад са странкама радним данима од 9-12 часова)
телефон: 0230/437-045
емаил: ombudsman@kikinda.org.rs