
Novi Zakon o posebnim uslovima za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima, koji je stupio na snagu krajem prošlog meseca, donosi značajne novine u procesu legalizacije. Kako je najavljeno, građani će već od osmog decembra moći da podnose zahteve za upis vlasničkih prava na svojim objektima. U cilju pojednostavljenja procedure, građanima će biti omogućeno da prijave podnose onlajn, ali će to moći da urade i na tradicionalan način – u Gradskoj kući i u seoskim mesnim zajednicama. Gradonačelnik Mladen Bogdan istakao je da je prioritet u rešavanju ovog velikog posla privatna imovina sugrađana, nakon čega će se pristupiti rešavanju pitanja nelegalizovane imovine u državnoj svojini.
"Pred nama i svim ostalim lokalnim samoupravama je zaista veliki posao, ali ćemo dati sve od sebe da, zajedničkim radom svih relevantnih službi, pomognemo sugrađanima da reše pitanje svoje imovine", poručio je Bogdan.
Povodom primene novog zakona, pokrenut je i poseban veb-sajt "Svoj na svome", koji služi kao centralno mesto za pronalaženje svih relevantnih informacija, uputstava i odgovora na najčešća pitanja vezana za regulisanje vlasništva. Za sve građane koji imaju pitanja ili nedoumice u vezi sa novim propisima, Gradska uprava je obezbedila konsultacije: mogu se obratiti na telefon 410 226, na šalter broj 7 u uslužnom centru ili u kancelariji broj 68. Ova mogućnost traje do početka podnošenja zahteva, odnosno do 8. decembra.
Manja Markovljev, koordinatorka za pružanje podrške građanima, objasnila je da je trenutno u toku prva faza primene, koja podrazumeva izradu zoning plana, a koja će trajati narednih mesec dana. Nakon toga, građani će moći da podnose prijave:
''Rok za podnošenje prijave na digitalnoj platformi iznosiće 60 dana, uz mogućnost produženja za dodatnih 30 dana za one koji to nisu mogli da učine iz opravdanih razloga. Gradska uprava će pružiti direktnu pomoć građanima koji nemaju tehničku osposobljenost ili uslove da sami podnesu prijavu elektronskim putem'', dodala je ona.
